Ikona Matki Bożej

Jest to jedna z pierwszych ikon mojego męża.

Wzór do tej ikony został zaczerpnięty z jednego z przedstawień pochodzących z Krety. Taki sposób ułożenia rąk i postaci jest charakterystyczny dla ikony (lub ikon) przebłagalnej; to znaczy takiej w której w centralnym miejscu jest Chrystus, po jednej stronie Maria a po drugiej Jan Chrzciciel. W tym ujęciu Maria przedstawia wszystkie błagania tych, którzy zanoszą modlitwy do Boga po narodzeniu Jezusa (lud nowego przymierza). Ikona jest wykonana w tradycyjnej technice ze złoceniami, a motyw ozdobny stanowią wyżłobienia w kształcie liści i pąków.

darmowy hosting obrazków

5 komentarze:

{ ami } at: 25 stycznia 2009 22:01 pisze...

pierwszy raz do Ciebie zajrzałam i widzę tu takie cuda że aż się pozbierać nie mogę! cudowności tworzysz

{ cynka- Ewa Mrozowska } at: 26 stycznia 2009 23:13 pisze...

Ikona przepiękna, sacrum przepełniona....
Pisanie ikon wielkiej duchowości wymaga, głębokiej...
trudna droga...
( ma nazwę ta ikona?)
Nie wiem czy znane są Wam ikony pisanę przez siostrę Miriam , pustelnika, ze Szczecina...polecam gorąco
i tak też pozdrawiam :-)

{ ibisek } at: 27 stycznia 2009 20:03 pisze...

Piękna!

{ Ula } at: 27 stycznia 2009 22:12 pisze...

Cynko :-))
Znam ikony s.Miriam. Wiem o kim mówisz , bo przez pewien czas mieszkałam w Szczecinie. Bardzo mi się podobają. W sumie dzięki nim zachwyciłam się ikonografią, a potem poznałam mojego męża i okazało się , ze ma takie hobby.:-))))
Mój mąż trzyma się kanonu bizantyjskiego ( Starej Hermenei ).
Pozdrawiam:-))

{ Kamaftut } at: 29 stycznia 2009 22:52 pisze...

Jej dla mnie to troszke trudne, ze wzgledu na pozycje laika, ale ikona piękna !!

 

Copyright © 2010 • Twórcza Przestrzeń • Design by Dzignine